چگونه وکیل مالیاتی شویم؟

چگونه وکیل مالیاتی شویم؟

چگونه وکیل مالیاتی شویم؟ وکیل مالیاتی به شخصی گفته می شود که در قوانین مالیاتی، موکل خود را راهنمایی می کند، تا بتواند در مسائل مالی و تجاری به درستی تصمیم گیری کند. وکیل مالیاتی در موسسه های حقوقی شرکت ها مشغول به کار می باشد. برای این که مهارت ها و آموزش های لازم برای تبدیل شدن به وکیل مالیاتی را فرا گیرید، نیاز است که اعتبارنامه ها، مجوز ها و اعتبارات لازم در این زمینه را کسب نمایید. وکیل مالیاتی از دانش کافی در رابطه با قوانین مالیاتی برخوردار می باشد، او درک و شناخت کافی از استراتژی ها و قوانین مالی و تجاری دارد و در زمینه مالیات آموزش های لازم را دیده است. وکیل مالیاتی متبحر و متخصص از همه قوانین مالیاتی آگاه می باشد و قادر است که موکلان خود را در مورد استفاده صحیح از اعتبارات مالی و فعالیت در دادگاه مالیاتی یاری دهد. برخی از وکیلان مالیاتی در زمینه برنامه ریزی املاک دارای تخصص بالایی هستند و می توانند پرونده وصیت نامه ها و وثیقه های مراجعین خود را بر عهده بگیرند تا سود مالیاتی را به حداکثر میزان خود برسانند. چگونه وکیل مالیاتی شویم؟

مهارت های وکیل مالیاتی

وکیلان مالیاتی در دانشکده حقوق می آموزند که چگونه قوانین دشوار را با هم تلفیق کنند و به صورت موثری آن را مکتوب نموده یا بیان کنند. وکیلان مالیاتی که دارای مهارت های زیر هستند از تبحر و تجربه بالایی در حرفه خویش برخوردارند، این مهارت ها شامل موارد زیر می شوند: • حسابداری و ریاضی: دانش آموختگان قبل از این که وارد دانشکده حقوق شوند، با مهارت های ریاضی و حسابداری از طریق دوره های کارشناسی آشنا شده اند. وکیل مالیاتی خوب باید از دو رشته بیان شده درک و شناخت کافی داشته باشد. • ارتباطات: با توجه به اینکه کد های مالیاتی پیچیده اند، اگر وکیل مالیاتی دارای تجربه کافی باشد، می تواند به زبانی شفاف و رسا آن ها را برای موکل خود توضیح دهد و او را در امر تصمیم گیری یاری دهد. وکیل مالیاتی قادر است واضح بنویسد و به صورت شمرده با موکل خود صحبت کند. • تفکر انتقادی و تحلیل: وکیلان مالیاتی به مهارت چگونگی خواندن اساسنامه و قانون موضوعه و تحلیل عینی و اجرای قانون در شرایط مراجعین خود نیاز دارند. • جستجو: با توجه به اینکه قانون های مالیاتی مرتبا در حال تغییر هستند، بنابراین وکیلان باید بتوانند مشاوره های به روز و دقیقی را به موکلین خود ارائه دهند و از مهارت تحقیق و جستجو قوی برخوردار باشند.

مدت زمان لازم برای تبدیل شدن به وکیل مالیاتی

• در ابتدا فرد باید اقدام به تحصیل در رشته حسابداری، بازرگانی یا ریاضیات کند، این دوره کارشناسی حدود 4 سال زمان می برد. • در آزمون پذیرش دانشکده حقوق شرکت کند، این آزمون استاندارد به ارزیابی استدلال تحلیلی، منطق و درک افراد می پردازد. برای این آزمون باید چند هفته ای مطالعه داشته باشید تا آمادگی شرکت در آن را کسب نمایید. • در این مرحله باید مدارس حقوقی معتبر را شناسایی کنید. این مرحله ممکن است حدود 1 سال طول بکشد، چون باید تحقیقات کافی انجام شود، از مدارس بازدید کنید و برنامه ریزی کاملی برای آن انجام دهید، در این مدت زمان می توانید مواردی هم چون هزینه ها، کمک های مالی، مدت زمان فارغ التحصیلی، استخدام ها، مکان مدرسه و فرهنگ آن و غیره را ارزیابی نمایید. اگر مدرسه حقوقی مورد نظر خصوصی باشد، دارای قیمت بالاتری نسبت به مدرسه های دولتی خواهد بود. اگر دانشجو دارای بورس تحصیلی باشد، تا حد زیادی از هزینه های مالی او کاسته می شود. • بعد از فارغ التحصیلی در یک موسسه حقوقی دوره کارآموزی خود را می گذارند. • مدرک دکتری حقوق کسب می کند که حدود 3 سال طول می کشد. • بعد از قبولی در آزمون وکالت، می تواند در یکی از حوزه های مالیات تجاری، شرکت ها، مالیات املاک، مالیات بین المللی و غیره فعالیت کند.

قیمت وکیل مالیاتی

شرکت مالی و مالیاتی متین؛ مجرب ترین و با سابقه دار ترین مشاورین خود را برای انجام امورات مالی و حسابداری در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای دریافت خدمات مشاوره مالیاتی ما، می توانید به صورت تلفنی و یا آنلاین با کارشناسان و متخصصین ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت مالی و مالیاتی متین با دارا بودن اساتید و متخصصین حاذق در امر مالی و مالیاتی به خوبی شما را یاری می کند. برای دریافت خدمات مالیاتی ما در بالاترین سطح کیفی و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای، می توانید با شماره های موجود در وب سایت اینترنتی متین تماس حاصل فرمایید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین