تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج ” تنظیم اظهارنامه ” ۹۱۶۹۲۵۲۴ – ۰۲۱

تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج

تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج

اظهارنامه مالیاتی به کارنامه مالی اطلاق می گردد که یا صورت اظهاری بوده و یا سازمان امور مالیاتی آن را در اختیار مودیان مالیاتی قرار می دهد. هر سال تمامی اشخاص حقیقی و یا حقوقی که موظف به پرداخت مالیات می باشند، باید صورت حساب مالیاتی خود را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند. در حال حاضر این اظهارنامه به صورت الکترونیکی و تحت سامانه متمرکز به این سازمان ارائه می شود.

در سال های قبل مودیان مالیاتی ناچار بودند که به صورت کاغذ وار، اظهارنامه مالیاتی خویش را تکمیل و آن را ارسال نمایند، اما با توجه به این که زمان و هزینه زیادی از مودیان تلف می گردید، جهت تسریع بخشیدن به روند امور دریافت و بررسی اطلاعات ایشان، هم اکنون اظهار نامه ها به صورت الکترونیکی تکمیل و ارسال می شوند و در قبال آن یک کد رهگیری دریافت می کنند. اظهار نامه ارزش افزوده و دریافت پلمپ دفاتر در سامانه های آنلاین مرتبط ثبت و تحویل می گردد.

مهلت ارسال اظهار نامه مالیاتی

مدت زمان تسلیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی 31 تیر هر سال است. اگر در اساس نامه ای که شرکت تنظیم کرده است، سال مالی و سال مالیاتی با یکدیگر تطابق نداشته باشند، برای مشخص نمودن میزان مالیات باید حتما سال مالی آن موسسه را مد نظر قرار داد. اگر مودیان مالیاتی در زمان مقرری نسبت به تسلیم اظهار نامه مالیاتی خویش اقدام نکنند، در نتیجه هر نوع معافیت و بخشودگی مالیاتی را از دست خواهند داد و محاسبه مالیات ایشان به صورت عالی الراس انجام می شود.

 

 

در صورت به کارگیری روش خود اظهاری از سوی شما، ممیزان مالیاتی میزان مالیاتتان را مشخص خواهند کرد. با توجه به خود اظهاری مالیاتی مشخص می شود که تمامی مودیان مالیاتی در آن سال مالی مورد نظر، چه میزان سود و یا ضرر کرده اند و علاوه بر آن حدود مالیاتی که موظف به پرداخت آن هستند نیز تعیین می گردد. در طی سال مالی ممکن است که بخشی از دریافتی شما از کارفرمایتان شامل مالیات گردد و این مالیات به حساب اداره دارایی استان پرداخت می شود. این مبالغ اخذ شده در اظهارنامه مالیاتی آورده شده و بعد از ضمیمه شدن اسناد و بررسی ممیزان مالیاتی، هر میزان مالیاتی که کارفرما پرداخت کرده است از حساب شما کم خواهد شد.

چه اشخاصی باید اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی را تنظیم نمایند؟

اشخاص حقیقی و حقوقی زیر موظف هستند در زمان مقرر نسبت به تنظیم اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی اقدام نمایند:
• تمامی اشخاص حقیقی که در کشور دارای کسب و کاری هستند و از مالیات معاف نشده اند.
• تمامی اشخاص حقوقی که در کشور فعالیت می کنند و از مالیات معاف نشده اند؛ هم چون ناشران.
• تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که ایرانی بوده، ولی در خارج از کشور فعالیت می کنند.
• تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که در خارج از کشور زندگی می کنند، ولی در داخل کشور دارای درآمد می باشند.
• اتباعی غیر ایرانی که در ایران فعالیت کرده و درامد کسب می کنند.

بهترین شرکت مالی و مالیاتی برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی در کرج

شرکت مالی و مالیاتی متین با دارا بودن سال ها تجربه و موفقیت در زمینه خدمات مشاوره مالیاتی و خدمات حسابداری و مالی هم چون تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، ارزش افزوده، گواهی مربوطه، تنظیم گزارشات فصلی و غیره به مودیان مالیاتی و کلیه شرکت ها خدمات ارزنده ای را ارائه می دهد تا از معافیت ها و بخشودگی های مالیاتی بهره مند گردیده و بتوانند در جهت ارتقای کسب و کار و افزایش درآمدشان تلاش کنند. جهت دریافت خدمات ما با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین