اداره مالیات بر ارزش افزوده در غرب تهران

اداره مالیات بر ارزش افزوده در غرب تهران

در این مقاله می خواهیم توضیحاتی درمورد ارزش افزوده بدهیم وبه شرح وظایف مربوط به اداره مالیات بر ارزش افزوده بپردازیم. همچنین برای عزیزانی که جهت پرداخت و یا پیگیری مالیات بر ارزش افزوده، به دنبال آدرس و شماره تماس شعب اداره مالیات بر ارزش افزوده در غرب تهران می باشند، پرداخته می شود. • شماره تماس و آدرس اداره مالیات بر ارزش افزوده در غرب تهران- ساختمان جنت آباد: نشانی: جنت آباد، میدان چهارباغ، چهارباغ شرقی، نبش خیابان 16 متری دوم شماره تماس: 44485108 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- بخارست هشتم: نشانی: خیابان احمد قیصر، خیابان هشتم، پلاک 1 شماره تماس: 88750475 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- بخارست دهم: نشانی: خیابان احمد قیصر، خیابان دهم، پلاک 9 شماره تماس: 88750478 اداره مالیات بر ارزش افزوده در غرب تهران • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- ولیعصر(اشخاص حقوقی): نشانی: خیابان ولیعصر، نبش خیابان آذربایجان شماره تماس: 66953339 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- ساختمان آذربایجان- سلیمانیه: نشانی: خیابان کارگر، خیابان آذربایجان، خیابان سلیمانیه جنوبی، پلاک 17 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- هیئت حل اختلاف مالیاتی: نشانی: خیابان مطهری، بعد از مفتح، نرسیده به سلیمان خاطر شماره تماس: 88314100 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- ساختمان ساعی: نشانی: خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، خیابان 32، کوچه مهتاب، پلاک 1 شماره تماس: 88660760 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در شرق تهران- ساختمان سبلان: نشانی: خیابان مدنی، چهارراه نظام آباد، نبش کوچه محمدیانی شماره تماس: 77583848 • شماره تماس و نشانی اداره کل مالیات بر ارزش افزوده در تهران- ساختمان ویلا (اشخاص حقیقی): نشانی: خیابان نجات اللهی، کوچه محمدی، پلاک1 شماره تماس: 88806340 مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

مالیات بر ارزش افزوده، نوعی مالیات غیرمستقیم است و یکی از مهمترین منابع درآمد دولت محسوب می شود. با توجه به ارزش افزوده محاسبه شده در مراحل مختلف تولید یک کالا یا ارائه خدمات، تعیین می شود. همچنین باید بدانید که پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به عهده مصرف کننده می باشد. مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، 15 روز است، که گاهی این مدت زمان توسط سازمان امور مالیات بر ارزش افزوده تمدید می شود.

انواع مالیات بر ارزش افزوده

1. مالیات بر ارزش افزوده تولیدی: در این نوع مالیات بر ارزش افزوده، اعمال مالیات هم بر فروش کالاهای مصرفی و هم بر فروش کالاهای سرمایه ای می باشد. یعنی بنگاه اقتصادی با خرید کالا هیچ اعتبار مالیاتی به دست نمی آورد. 2. مالیات بر ارزش افزوده مصرفی: تمامی هزینه های سرمایه گذاری ناخالص بر مالیت در ارزش افزوده نوع مصرفی به دلیل اینکه براساس کالا و خدمات مصرفی می باشد، حذف خواهد شد. 3. مالیات بر ارزش افزوده درآمد: در مالیات بر ارزش افزوده از نوع درآمد می توان گفت که مالیات از فروش خالص کالاها می باشد و پس از کسر هزینه استهلاک به سرمایه گذاری خالص، ارزش افزوده از نوع درآمد به آن تعلق خواهد گرفت. مالیات بر ارزش افزوده چند درصد است؟

مالیات بر ارزش افزوده چند درصد است؟

مالیات بر ارزش افزوده تا سال 1400 به صورت 3 درصد عوارض و 6 درصد مالیات محسابه شده است. از تاریخ اجرایی شدن این قانون مالیات بر ارزش افزوده، به صورت مجموع مالیات و عوارض و با نرخ 9 درصد برای همه کالاها در نظر گرفته می شود. با این احتساب، کالاهای محدودی وجود دارد که نرخ متفاوتی از مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند و یا از آن معاف هستند.

سامانه مالیات بر ارزش افزوده

همه مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه ارزش افزوده تا تابستان 1401 موظف بودند به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مراجعه نمایند. اما از پایان تابستان 1401 مطابق با بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی همه مودیان موظف می باشند از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک به نشانی www.my.tax.gov.ir جهت تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند. در این مقاله سعی کردیم علاوه بر توضیح درمورد مالیات بر ارزش افزوده، آدرس و شماره تماس کلیه شعب اداره ارزش افزوده در غرب تهران و سایر بخش ها را نام ببریم. اگر به دنبال انجام کلیه امور مالیاتی خود و همچنین مالیات بر ارزش افزوده می باشید، می توانید با شرکت مالی و مالیاتی متین تماس حاصل فرمائید و از مشاوره و خدمات کارشناسان ماهر این مجموعه بهره مند شوید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین