نرم افزار محسابه مالیات بر ارث

نرم افزار محسابه مالیات بر ارث

نرم افزار محاسبه مالیات بر ارث ابزار مناسبی است که اطلاعات دقیقی از مالیات بر ارث در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که شخصی فوت می کند، قبل از اینکه اموال او میان وارث تقسیم شود، باید همه بدهی های متوفی هم چون مهریه، وام، مالیات بر ارث و غیره تسویه شوند. یکی از مهم ترین منابع هر کشوری درآمد دولت از مالیات است که در هر کشوری قوانین و مقررات پرداخت آن متفاوت است. مالیات بر ارث نیز نمونه دیگری از مالیات است که بعد از فوت کردن شخص، وراث متوفی فهرستی از اموال و دارایی ها و مدارک مربوط به او را تحویل اداره مالیات محل سکونت فرد متوفی می دهند. بعد از آن مقدار سهم هر کدام از وارث بر حسب گواهی انحصار وارثت مشخص می شود. قبل از اینکه سهم وارث مشخص گردد، باید بدهی هایی هم چون مهریه، وام، مالیات و غیره تسویه شوند. بعد از کم شدن بدهی های شخص متوفی، مقدار سهم هر کدام از ورثه در گواهی انحصار وارثت مشخص می گردد. شرکت مالی و مالیاتی متین؛ مجرب ترین و با سابقه دار ترین مشاورین خود را برای انجام امورات مالی و حسابداری در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای دریافت خدمات مشاوره مالیات بر ارث، می توانید به صورت تلفنی و یا آنلاین با کارشناسان و متخصصین ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت مالی و مالیاتی متین با دارا بودن اساتید و متخصصین حاذق در امر مالی و مالیاتی به خوبی شما را یاری می کند. برای دریافت خدمات مالیات بر ارث در بالاترین سطح کیفی و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای، می توانید با شماره های موجود در وب سایت اینترنتی متین تماس حاصل فرمایید.

روش محاسبه مالیات بر ارث

موارد مختلفی هم چون تاریخ فوت، میزان دارایی های فرد متوفی، نسبت وارث با متوفی بر روش محاسبه مالیات بر ارث موثرند. وراث به طور کلی شامل سه دسته می شوند هم چون: • وراث دسته اول: پدر، مادر، زن، شوهر، فرزند، فرزند، فرزند • وراث دسته دوم: اجداد، برادر، خواهر، فرزند آن ها • وراث دسته سوم: عمو، عمه، دایی، خاله، فرزند آن ها نرخ مالیات بر ارث برای وارث دسته دوم دو برابر وراث دسته اول است و نرخ مالیات بر وارث دسته سوم چهار برابر وراث دسته دوم است. وراث دسته اول و دوم شامل مالیات بر ارث نمی شوند و با توجه به تعدیل شدن نرخ مالیات بر ارث در سال 95، اگر شخص قبل از این سال فوت کرده باشد باید مطابق با قانون قدیم و اگر بعد از سال 95 فوت شده باشد، مطابق با قوانین جدید محاسبه شود.

روش محاسبه مالیات بر ارث ملک

• مالیات بر ارث املاک مسکونی: نرخ مالیت بر ارث املاک مسکونی حدود 7 و نیم درصد است که توسط سازمان امور مالیاتی مشخص می شود و از قیمت واقعی آن کمتر می باشد. • مالیات بر اث املاک تجاری: نرخ مالیات بر ارث املاک تجاری حدود 3 درصد است که به دلیل بالا بودن قیمت مغازه ها و ملک های تجاری می باشد. • مالیات بر ارث املاک اداری: نرخ مالیات بر ارث املاک اداری حدود 3 درصد است که نسبت به املاک تجاری کمتر و از املاک مسکونی بالاتر است. • مالیات بر ارث املاک زراعی، باغ و زمین: نرخ مالیات بر ارث املاک زراعی برابر با املاک مسکونی است، چون این املاک دارای ارزش معاملاتی می باشند.

نرم افزار محاسبه مالیات بر ارث

نرم افزار های مختلفی به وسیله شرکت های مالیاتی و حسابداری طراحی شده اند و افراد از آن ها استفاده می کنند. این نرم افزار ها به افراد در جهت محاسبه هزینه های مختلف کمک بسزایی می کنند. نرم افزار محسابه حقوق و دستمزد؛ از جمله نرم افزار های مهم و کاربردی است که روزانه مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرد. با توجه به اینکه محاسبه مالیات بر ارث کمی دشوار است، بهتر است تا حد امکان با وکیلان مالیاتی در این امر مشورت نمایید.

هزینه مشاوره مالیات بر ارث

قیمت خدمات مشاوره مالیات بر ارث در شرکت های مختلف متفاوت است و مبلغ مشخصی ندارد. کارفرمایان با توجه به مواردی هم چون سابقه کار، میزان تجارب و مهارت مشاوران، هزینه و دستمزد ایشان را مشخص می کنند. هزینه خدمات مشاوره ای شرکت مالی و مالیاتی متین بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، به گونه ای که اغلب شرکت ها قادر به استفاده از خدمات مشاوره ای ما می باشند. جهت دریافت خدمات مشاوره مالیات بر ارث، کافیست با شماره تلفن های موجود در وب سایت اینترنتی شرکت متین تماس حاصل فرمایید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین