نرم افزار حسابداری طلا فروشی

نرم افزار حسابداری طلا فروشی

نرم افزار حسابداری طلا فروشی می تواند موجودی طلا و ارزش ریالی آن را بر حسب نوسانات بازار طلا تعیین کند. نرم افزار های حسابداری طلا باید دارای امکانات و قابلیت های متعددی باشند، این نرم افزار ها اغلب بر حسب نیاز طلا فروش ها طراحی شده اند و دارای امکانات فراوانی می باشند که علاوه بر ثبت و حسابرسی معاملات مختلف، قادرند دارایی را به خوبی مدیریت و کنترل نمایند. نرم افزار حسابداری طلا فروشی حسابداری علم جامعی است و از قوانین مشخصی پیروی می کند. حسابداری طلافروشی نوع خاصی از حسابداری است که دارای مهارت و تکنیک های مختلفی می باشد و با توجه به اینکه تعداد و ارزش معاملات انجام گرفته در آن بالاست، اغلب طلا فروشان به یک نرم افزار حسابداری مجهز و حرفه ای نیاز دارند. یکی از بهترین نرم افزار های حسابداری طلا فروشی؛ توسط شرکت مالی و مالیاتی متین عرضه می شود. شرکت مالی و مالیاتی متین؛ یک بسته جامع و کامل برای تمامی کسب و کار های کوچک و بزرگ طراحی نموده است که کالا مطابق با نیاز های روز می باشد و نیاز های مالی و مدیریتی صاحبان مشاغل را به نحو احسن پوشش می دهد.

معاملات طلا فروشی

معاملاتی که در طلا صورت می گیرند به دو دسته کلی معاملات درون صنفی و معاملات برون صنفی تقسیم می شوند. معاملات درون صنفی به معاملات میان افراد حاضر در صنف طلافروشی گفته می شوند که دارای فاکتور، اسناد دریافتی طلا و پرداخت قیمت طلا می باشند که تمامی موارد ذکر شده در نرم افزار طلا فروشی ثبت می گردند. در این معاملات خرید و فروش طلا به وسیله مبادله طلا انجام می گیرد که موجب تفاوت آن با معاملات انجام گرفته در سایر اصناف می شود. در معاملات برون صنفی میان افراد دیگر و طلافروش ها معاملاتی انجام می گیرند که در آن افراد به عنوان خریدار یا فروشنده مبلغی را بابت طلا دریافت نموده یا پرداخت می کنند. از آنجایی که معاملات انجام گرفته در طلافروشی ها ارزش بالایی دارند و و از طرفی معاملات گوناگونی در این صنف وجود دارند، بنابراین باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنند که دارای دقت و امکانات مجهزتری باشد.

مالیات بر ارزش افزوده طلا

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال به وسیله دولت مشخص می شود. مالیات بر ارزش افزوده درصدی از سند فروش طلا می باشد که بر طبق قوانین مشمول مالیات افراد حاضر در این صنف، باید در دوره های مشخص 3 ماهه وضعیت خود را تعیین نموده و مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت نمایند؛ در واقع افراد مبلغ مالیات را از مالیت بر ارزش افزوده کم می کنند و الباقی آن را در حدود 15 روز بعد از دوره زمانی 3 ماهه به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت می کنند.

نرم افزار حسابداری طلا فروشی چه مزیتی دارد؟

در قدیم محاسبات طلا فروشی به صورت دستی انجام می گرفتند و به روش های سنتی طلا فروشان محاسبات خرید و فروش طلا را انجام می دادند، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت ها و تحولات فراوانی که در امر حسابداری و سیستم ها جامع آن رخ داده است، نرم افزار هایی طراحی شده اند که قادرند تمامی محاسبات هزینه ها و کنترل دارایی را در کیفیت بالایی انجام دهند. در ابتدا در نرم فزار های حسابداری طلافروشی، بخشی به نام مالیات بر ارزش افزوده وجود نداشت و قیمت فروش طلا بر حسب عیار و وزن یک قطعه از طلا، اجرت ساخت و دیگر مواردی که بر قیمت تمام شده ان تاثیر می گذاشتند مشخص می شد، اما به تدریج سیستم های حسابداری طلافروشی توسعه یافتند و معاملات، مدیریت و کنترل دارایی ها، گزارشات مشخص و کاربردی را به صورت دقیق ثبت می کنند. که تا حد زیادی از هزینه ها کاسته و به بهره وری و کارایی هر چه بیشتر مشاغل طلافروشی کمک بسزایی می کند. حسابداری طلافروشی ها؛ از دقت و پیچیدگی بالایی برخوردار است که با بهره گیری از یک نرم افزار کارآمد، می توان به تسهیل و بهبود روند معاملات کمک نمود.

خرید نرم افزار حسابداری طلا فروشی

شرکت متین از کوچک ترین نیاز های کسب و کار ها شناخت صحیحی داشته و متناسب با نیاز شرکت های تولیدی، نرم افزار های جامع حسابداری طلا فروشی را طراحی نموده است. برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد می توانید با کارشناسان فروش ما در وب سایتمان تماس حاصل فرمایید. از طریق تماس با مشاوران و متخصصان ما، می توانید از مشاوره رایگان ایشان نیز بهره مند گردید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین