مشاوره مالیاتی و مشاوره کسب و کار

مشاوره مالیاتی و مشاوره کسب و کار

مشاوره مالیاتی و مشاوره کسب و کار

در این مقاله قصد داریم در رابطه با مشاوره مالیاتی و مشاوره کسب و کار با شما صحبت کنیم، تا  انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با این دو مبحث مهم دست پیدا کنید.

مشاوره مالیاتی کسب و کار چیست؟

در حال حاضر اغلب افرادی که صاحب کسب و کاری هستند، درگیر پرداخت مالیات می باشند. در واقع مالیات از جمله چالش های مالی هر کسب و کاری محسوب می شود. هر فردی که اقدام به افتتاح کسب و کاری می کند، در رابطه با مسائل مالیاتی دارای سوالات و ابهاماتی از جمله میزان مالیات کسب و کار، چگونگی انجام امور مالیاتی، روش هایی جهت پرداخت مالیات کمتر، جلوگیری از بروز جریمه مالیاتی و غیره می باشد. افراد معمولا به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جریمه های مالیاتی خود را کاهش دهند و یا افرادی را به عنوان مشاور مالیاتی انتخاب نمایند که هزینه و دستمزد چندانی دریافت نکند. اگر دارای کسب و کار و مغازه کوچکی هستید شما نیز همانند شرکت ها و مشاغل بزرگ درگیر مسائل مالیاتی خواهید شد. بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات و چالش هایی باید به فکر مدیریت آن ها باشید.

قوانین مالیاتی

قوانین مالیاتی از جمله مواردی هستند که تقریبا همه کسب و کار های سراسر دنیا درگیر آن هستند. این قوانین دائما در حال تغییرات و تحولاتی هستند و به مرور زمان دشوار تر می شوند. در صورتی که قوانین مالیاتی به درستی رعایت نگردند، افراد ناچار به پرداخت جرایم مالیاتی سنگینی خواهند شد. اغلب شرکت ها درگیر مشکلات و چالش های مالیاتی فراوانی هستند و تمام تلاش خود را می کنند که این مشکلات را برطرف سازند تا بتوانند عملکرد مالی خو را ارتقا بخشند. برخی از شرکت ها در زمینه اجرای قوانین مالیاتی بسیار موفق عمل میکنند اما برخی دیگر ناموفق بوده و متحمل پرداخت خسارات سنگینی در این زمینه شده اند.

میزان مالیات هر کسب و کار

بسیاری از مودیان مالیاتی از میزان مالیات کسب و کار خویش آگاهی ندارند. تقریبا همه اشخاص حقیقی و حقوقی به دلیل درآمد و سود خالصی که کسب می کنند، ناچار به پرداخت مالیات می باشند. هر چند برخی از موارد شامل پرداخت مالیات نمی شوند و از پرداخت آن معاف می گردند. برای پرداخت مالیات باید به مواردی توجه کنید که عبارتند از:

  • بدانید قصد پرداخت چه نوع مالیاتی را دارید؟ مالیات شما از کدام نوع مستقیم یا غیر مستقیم می باشد؟ مالیات بر درآمد نوعی مالیات مستقیم بوده و مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات غیر مستقیم محسوب می شود.
  • افراد باید از میزان اموال خود اطلاعات کاملی داشته باشند تا بتوانند میزان مالیات خود را تشخیص دهند. به هیچ عنوان با علم بر سمت شغلی نمی توان به شناسایی میزان مالیات پرداخت. فرد برای حصول میزان مالیات بر درآمد، باید اطلاعات کاملی از میزان درآمد ها و هزینه های کسب و کار خود به ریال داشته باشد.

صاحبان مشاغل با علم بر میزان درآمد و هزینه های مجموعه کاری، معافیت های مالیاتی، نوع مالیات پرداختی و غیره می توانند نوع و میزان مالیات پرداختی خود را تشخیص دهند. در صورتی که از مسائل بالا اطلاعات کافی داشته باشید، در نهایت مجبور می شوید جریمه های مالیاتی کلانی را پرداخت نمایید و یا معافیت های مالیاتی که شامل حالتان می شود را از دست بدهید. محاسبه میزان مالیات کار چندان آسانی نیست. به عنوان مثال فرد میزان مالیات را حساب می کند، اما در هنگام حسابرسی مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی، مالیات بیشتری برای اون شناسایی می شود.

مدیران قادر نیستند از قوانین و تکالیف مالیاتی اطلاعاتی جمع آوری کنند. چون وظایف اصلی مدیر کاملا متفاوت می باشد. هر شرکتی برای حل چنین مسائل و چالش هایی، باید به دنبال استخدام حسابدار و یا مشاور مالیاتی باشد. هر چند تمامی حسابداران مهارت کافی در امور مالیاتی ندارند و تنها کمی با آن آشنایی دارند. بنابراین باید حسابداری را برای مجموعه خود جذب کنید که کاملا به مسائل مالیاتی اشراف داشته باشد و بتواند با یک مشاوره مالیاتی صحیح، شما را در این امر به خوبی یاری دهد. این تصور که مدیران مشاغل بتوانند خود از پس مسائل مالیاتی برآیند کاملا اشتباه است! مدیران وظایف خطیر و مهم تری بر عهده دارند و باید صرفا به دنبال امور عملیاتی و اجرایی مجموعه کاری خود باشند.

دریافت خدمات مشاوره مالیاتی

صاحبان کسب و کار باید اطلاعات دقیق و جامعی از سود و زیاد مجموعه کاری خود داشته باشند و سپس اظهارنامه مالیاتی تنظیم و ارسال نمایند. برای دریافت مشاوره مالیاتی می توانید با مشاورین مالی و مالیاتی مجموعه بزرگ و تخصصی متین صحبت نمایید. در وب سایت اینترنتی شرکت متین شماره و آدرس دفتر به صورت دقیق درج شده است. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره تخصصی کارشناسان و مشاورین ما دارید، می توانید به صورت حضوری و یا تنها از طریق تماس با شماره تلفن های درج شده با ایشان ارتباط برقرار نمایید. کارشناسان ما به صورت کامل شما عزیزان را راهنمایی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین