خدمات غیر حضوری سازمان امور مالیاتی ” مرکز خدمات مالیاتی “

خدمات غیر حضوری مالیاتی

خدمات غیر حضوری سازمان امور مالیاتی

یکی از راهکار هایی که سازمان امور مالیاتی به منظور سهولت بخشیدن به روند خدمات مالیاتی توسط مودیان مالیاتی ارائه داده است، افتتاح سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی می باشد. شاید هنوز هم افرادی وجود داشته باشند که از این سامانه مالیاتی بی اطلاع هستند. اما ما در این مقاله قصد داریم شما را با خدمات سامانه غیر الکترونیکی امور مالیاتی آشنا کنیم، بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سامانه خدمات الترونیکی مالیاتی و علت راه اندازی آن

به منظور ارائه خدماتی با کیفیت در زمینه مالیاتی و جلوگیری از حضور مودیان در سازمان امور مالیاتی به خصوص در روزهایی از سال که باید اظهار نامه های مالیاتی تحویل دهند این سازمان، سامانه امور مالیاتی را راه اندازی نموده است که خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی و غیر حضوری صورت می گیرند.

به این ترتیب دیگر نیازی نیست که مودیان برای ارائه اظهار نامه مالیاتی خود به صورت حضوری به سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایند، بلکه از طریق این سامانه تمامی امور مالیاتی خویش را ثبت نموده و از طرفی امور مالیاتی ایشان با کیفیت و رسیدگی بالاتری انجام خواهد شد. خدمات الکترونیکی این سامانه مواردی هم چون تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات، استعلام بدهی مالیاتی و ثبت اعتراض الکترونیکی را شامل می شود.

خدمات سامانه الکترونیکی مالیاتی

خدماتی که از سوی سامانه الکترونیکی و غیر حضوری مالیاتی ارائه می شوند شامل موارد زیر می باشند:
• امکان انجام پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیکی را دارا می باشد.
• شما می توانید فهرست مالیات بر درآمد حقوق را از آن دریافت نموده و مورد بررسی قرار دهید.
• امکان دریافت اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد.
• اطلاعات مرتبط با معاملات فصلی را دریافت و گزارش نمایید.
• امکان دریافت اظهارنامه مالیات بر درآمد اجاره املاک و گواهی مرتبط با آن وجود دارد.
• پزشکان می توانند مالیاتی تکلیفی خود را به واسطه آن پرداخت نمایند.
• از طریق این سامانه ورود به درگاه ملی خدمات مالیاتی امکان پذیر است.
• امکان رسیدگی به اعتراض ها و شکایت های مودیا ن به صورت الکترونیکی وجود دارد.
• دارای صندق فروش و حافظه مالیاتی می باشد.

سازمان امور مالیاتی اشخاص حقیقی

در گذشته بیشتر اشخاص حقوقی و مجموعه های اقتصادی با مالیات و سازمان امور مالیاتی درگیر بودند، اما در حال حاضر با توجه به طرح و مصوبه های متعدد مالیاتی جدید که اعلام شده اند، مسائل مالیاتی افراد حقیقی را نیز شامل می شوند. در واقع افراد در مشاغل و کسب و کار های متعدد، ملزم به پرداخت مالیات می باشند و باید در زمان و موعد مشخصی نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام نمایند. اما با توجه به سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی و غیر حضوری شدن این امر دیگر نیازی نیست که اشخاص حقیقی در سازمان امور مالیاتی حضور پیدا کنند، بلکه از طریق این سایت می توانند خدمات متعدد مالیاتی خویش را به سهولت انجام دهند.

همان طور که بیان کردیم این سایت موارد مختلفی هم چون ثبت و ارائه اظهار نامه های مالیاتی، گزارش های فرا مالیاتی، استعلام بدهی های مالیاتی، پیش ثبت نام الکترونیکی و مواردی از این قبیل را شامل می شود. بنابراین توسط این سامانه دسترسی به خدمات مالیاتی به راحتی انجام می گیرد. اما برای انجام امور مالیاتی، باید شناخت صحیحی از سامانه امور مالیاتی کشور کسب کنند تا بتوانند از خدمات متعدد مالیاتی آن به صورت غیر حضوری بهره ببرند.

سخن پایانی

سامانه خدمات الکترونیکی مالیاتی؛ به مودیان خدمات ارزنده ای را در جهت سهولت بخشیدن به امر مالیاتی ارائه می دهد. بنابراین توسط این سامانه الترونیکی تمامی تکالیف امور مالیاتی به صور غیر حضوری و الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود. روند انجام درست تکلیف های مالیاتی که سازمان مالیاتی آن را تایید نماید، نیازمند دریافت آموزش مالیاتی به صورت کاملا حرفه ای و زیر نظر متخصصین در امر مالیاتی می باشد.

در حال حاضر رسیدگی های مالیاتی بسیار دقیق تر صورت می گیرد و تراکنش های بانکی کاملا بررسی می شوند. بنابراین بیش از هر زمان دیگری، افراد به دریافت مشاوره و کمک متخصصین این حوزه احتیاج دارند. بنابراین پیشنهاد می شود که مودیان مالیاتی و حسابداران عزیز با مشاورین مالی و مالیاتی متین در ارتباط بوده و ضمن دریافت مشاورهای لازم و تخصصی از کارشناسان و مشاوران حاذق و با تجربه ما، به افزایش درآمد و بهره وری کسب و کار خویش کمک بسزایی نمایند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین