انجام امور مالیاتی

انجام امور مالیاتی

انجام امور مالیاتی از مسائل مهمی است که صاحبان مشاغل باید به آن ها توجه نمایند. افراد بعد از اینکه شرکت خود را ثبت کردند، باید تا حداکثر دو ماه بعد پرونده مالیاتی خود را آماده کرده و به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه دهند. این کار ساختار منظمی به سازمان جهت انجام امور مالیاتی می بخشد. این موارد حتی شامل شرکت هایی می شود که از مالیات معاف شده اند. اگر پرونده مالیاتی وجد نداشته باشد، سازمان نمی تواند اظهارنامه مالیاتی در انتهای سال مالی ارائه دهد؛ در واقع شرکت ها و سازمان ها جهت جلوگیری از جریمه مالی باید در پایان هر دوره مالی مشخصی راه های قانونی را پیموده و مدارکی هم چون گزارش معاملات فصلی، اظهارنامه مالیاتی، اظهارنامه ارزش افزوده و لیست ماهانه حقوق و دستمزد را تعیین نموده و ارائه دهند. شرکت مالی و مالیاتی متین؛ مجرب ترین و با سابقه دار ترین مشاورین خود را برای انجام امورات مالی و حسابداری در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. برای دریافت خدمات مشاوره مالیاتی ما، می توانید به صورت تلفنی و یا آنلاین با کارشناسان و متخصصین ما ارتباط برقرار نمایید. شرکت مالی و مالیاتی متین با دارا بودن اساتید و متخصصین حاذق در امر مالی و مالیاتی به خوبی شما را یاری می کند. برای دریافت خدمات مشاوره مالیاتی ما در بالاترین سطح کیفی و با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای، می توانید با شماره های موجود در وب سایت اینترنتی متین تماس حاصل فرمایید. انواع مالیات  

انواع مالیات

مالیات به معنای انتقال دادن بخشی از دارایی های جامعه یا سود حاصل از انجام امور تجاری به دولت می باشد. مالیات ها شامل دو دسته اصلی مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم می شوند. این مالیات ها را افرادی که واجد شرایط هستند باید به دولت پرداخت نمایند.

مالیات های مستقیم:

• مالیات بر دارایی: بر اساس میزان ثروت شخص پرداخت کننده است و دو دسته مالیات بر ارث و مالیات حق تمبر را شامل می شود. • مالیات بر درآمد: این مالیات بر حسب میزان درآمد افراد و شرکت ها تعیین می شود و شامل مواردی هم چون مالیات بر درآمد املاک، مالیات بر درآمد کشاورزی، مالیات بر درآمد حقوق، مالیات بر درآمد مشاغل، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و مالیات بر درآمد اتفاقی می شود.

مالیات های غیر مستقیم

• مالیات بر واردات به سه دسته مالیات حقوق و عوارض گمرکی، سود بازرگانی و عوارض بر واردات خودرو تقسیم می شود. • مالیات بر مصرف و فروش کالا و خدمات: مالیاتی که مصرف کنندگان کالا های خاص به همراه قیمت کالا در موقع خرید آن پرداخت می کنند. • مالیت بر ارزش افزوده: میزان تفاوت میان ارزش واقعی کالا و خدمات خریداری شده با کالا و خدمات عرضه شده در دوره های مشخصی را مالیات بر ارزش افزوده می گویند.

تکالیف مالیاتی برای مالیات های مختلف

در روند پرداخت های مالیات، بیشترین میزان پرداخت مالیات به موارد زیر مربوط می شود. تکالیف مالیاتی مالیت های مختلف به شرح زیر می باشند: • انجام امور مالیاتی در مالیات بر حقوق که شامل تهیه لیست حقوق و دستمزد، تهیه فیش مالیات بر حقوق و تنظیم لیست مالیات بر حقوق می شود. • انجام امور مالیاتی در مالیات بر درآمد که شامل تشکیل پرونده مالیات بر درآمد، گرفتن کد اقتصادی، تهیه دفاتر قانونی، تیهه و تنظیم صورت معاملات دوره ای، تکمیل اظهارنامه مالیات بر درآمد و غیره می شود. • انجام امور مالیاتی در مالیات بر اجاره که شامل تشکیل پرونده مستغلات، اظهارنامه مالیات بر املاک، دفاعیه مالیات بر املاک و تنظیم لوایح کاهش مالیات بر اجاره می شود. • انجام امور مالیاتی در مالیات بر ارزش افزوده که شامل تشکیل پرونده مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده، گرفتن گواهینامه ارزش افزوده، شرکت در جلسات رسیدگی مالیات بر ارزش افزوده، تنظیم لوایح مالیات بر ارزش افزوده و شرکت در هیئت های حل اختلاف مالیاتی برای مالیات بر ارزش افزوده می شود.

درخواست مشاوره مالیاتی

قیمت خدمات مشاوره مالیاتی در شرکت های مختلف متفاوت است و مبلغ مشخصی ندارد. کارفرمایان با توجه به مواردی هم چون سابقه کار، میزان تجارب و مهارت مشاوران، هزینه و دستمزد ایشان را مشخص می کنند. هزینه خدمات مشاوره ای شرکت مالی و مالیاتی متین بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد، به گونه ای که اغلب شرکت ها قادر به استفاده از خدمات مشاوره ای ما می باشند. جهت دریافت خدمات مشاوره مالیاتی، کافیست با شماره تلفن های موجود در وب سایت اینترنتی شرکت متین تماس حاصل فرمایید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین