آموزش حسابرسی و حسابداری

آموزش حسابرسی و حسابداری

آموزش حسابرسی و حسابداری از جمله فعالیت هایی است که بر عهده حسابداران می باشد. حسابداری و حسابرسی با هم تفاوت هایی دارند. حسابدار به فردی گفته می شود که مسئولیت امور مالی یک شرکت یا سازمان را بر عهده گرفته است و به فردی که بر انجام صحیح امور الی شرکت نظارت می کند حسابدار گفته می شود. بخش امور مالی هر شرکتی از مهم ترین بخش های هر شرکت و سازمانی تلقی می شود، در صورت بروز هر گونه اشتباهی در آن خسارت های هنگفتی به شرکت ها وارد می گردد. برای اینکه حسابداری مجموعه ای به درستی انجام گیرد و اشتباه های زیان باری رخ ندهند، باید از قواعد و قوانین صحیح و اصولی تبعیت نمود که به آن اصول حسابداری گفته می شود. اصول حسابداری به روش های مورد تایید در حسابداری گفته می شوند که جهت انجام محسابات و داده های مالی مورد توجه قرار می گیرند. آموزش حسابرسی و حسابداری به کمک علم حسابداری مسائل مالی هر شرکتی مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد و با تجزیه و تحلیل بدهی ها، وجوه نقد و دارایی ها، گزارشاتی تهیه و تنظیم و به مدیران کسب و کار ها ارائه می دهند تا بتوانند طبق آن ها تصمیمات و استراتژی های لازم برای امور مالی آینده خود اخذ نمایند. شرکت مالی و مالیاتی متین با دارا بودن مجرب ترین و حاذق ترین اساتید، آموزش های لازم را در دوره های تخصصی خویش به شما متقاضیان عزیز ارائه می دهد. جهت شرکت در دوره های آموزشی و تخصصی حسابداری و حسابرسی، با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

مبانی و اصول حسابداری چیست؟

• اصول تحقق درآمد: در این اصل همه درآمد های حاصل شده، باید در همان موقع ثبت شوند و مهم نیست که دریافت وجه در چه زمانی رخ دهد، بلکه زمان تحویل کالا یا خدمات مهم است که بر اساس آن درآمد ثبت می گردد. • اصل بهای تمام شده: بر طبق این اصل ارزش واقعی دارایی در زمان وقوع ثبت می شود و ارزش دارایی هر سازمان یا شرکتی به تدریج و در طی زمان تغییر می کند، بر حسب این اصل می توان دارایی ها را مجددا بررسی نمود و ارزش ها را بر طبق ارزش روز حساب کرد. • اصل تطابق درآمد با هزینه ها: بر طبق این اصل هزینه های انجام گرفته در حساب دوره های که درآمد کسب شده ثبت می گردند و هزینه ها با درآمد های حاصل شده ارتباط مستقیمی دارند و سود و زیاد دوره را تعیین می کنند. • اصل افشای کامل: همه فعالیت های مهم مالی مجموعه به ثبت می رسند و هرگاه به آن ها نیاز داشته باشید، در دسترس قرار می گیرند. با وجود این اصل احتمال خطا و کلاهبرداری در نتایج مالی و حسابداری به حداقل می رسد.

اصول و مبانی حسابرسی

هنگامی که صورت های مالی نهایی به صورت منصفانه ای مورد بررسی و نظارت قرار می گیرند، فرآیند حسابرسی رخ می دهد. حسابرسی دارای دو نوع مختلف داخلی و خارجی می باشد. در حسابرسی داخلی؛ فرد حسابرس از کارمند های همان مجموعه کاری محسوب می شود و سوابق مالی مجموعه را به طور کامل ارزیابی می کند. در حسابرسی خارجی فرد حسابرس توسط سهام داران یا کارفرمای مجموعه کاری تعیین می شود و در پایان سال سوابق مالی را بررسی می کند.

اصل و مبانی حسابرسی شامل موارد زیر می شوند:

• حسابرسی در شرکت های دولتی، باید به وسیله دیوان محاسبات کشور انجام گیرد. • صاحبان سهام شرکت به انتخاب حسابرس می پردازند. • فرد حسابرس وظیفه دارد به صورت مجزا گزارش های خود را در اختیار مرجعی که او را مسئول نموده است قرار دهد. • فرد حسابرس موجب اعتبار بخشیدن به صورت های مالی موجود می شود. • صورت های مالی توسط حسابرس به خوبی بررسی و ارزیابی می گردند و درست بودن این صورت ها نمی توانند معیار مناسبی جهت درست کار بودن مدیر شرکت یا سازمان باشد.

شرکت در دوره های حسابداری و حسابرسی

گروه مشاورین امور مالی و مالیاتی متین؛ برگزار کننده انواع دوره های حسابداری و حسابرسی به صورت تئوری و عملی می باشد. ما با دارا بودن برجسته ترین و متخصص ترین اساتید، شما را در فراگیری این علم جامع و کاربردی یاری خواهیم داد، تا بتوانید در این راستا تجربه و تخصص کافی کسب نموده و به عنوان یک حسابدار توانمند در هر مجموعه کاری، شروع به کار نمایید. جهت شرکت در دوره های حسابداری و حسابرسی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
ارتباط گروه مشاورین مالی و مالیاتی متین